Hatha yoga

In de les wordt geconcentreerd een aantal houdingen aangenomen. Je verkent zo je eigen fysieke grenzen en ontwikkelt  een manier van luisteren naar het lichaam en observeren van de adem, gedachten en gevoelens die opkomen als je de oefeningen doet. Voor veel mensen is dit een toegankelijke manier van yoga beoefening.

Naast de asana’s speelt de adem een belangrijke ondersteunende rol tijdens de beoefening. Door deze te observeren wordt je je bewust van wat er zich afspeelt in het lichaam.

Adem en denken werken als een spiegel, wanneer de adem rustig wordt, wordt ook het denken rustiger en andersom Dit vraagt focus en aandacht en brengt je in verbinding met je gevoel in plaats van het denken.

De les eindigt met een lange liggende ontspanning.

Door regelmatig te oefenen met aandacht en overgave groeit het lichaamsbewustzijn en wordt niet alleen het lichaam sterk en flexibel maar ook jijzelf wordt sterker. Je voelt je meer in verbinding met jezelf en de wereld om je heen.

De reden om yoga te beoefenen is voor iedereen anders; een aantal voordelen zijn:

 

  • Je leert dieper te ontspannen en vrijer te ademen
  • Je lichaam wordt weer soepel, veerkrachtig en sterk
  • Zorgen en  stress nemen af
  • Meer rust en focus in het denken
  • Vergroot de vitaliteit en het (zelf) vertrouwen
  • Je ervaart de stilte in jezelf

Wanneer:

  • maandag 10.30 – 11.45 | Jakoline
  • maandag 19.00 – 20.15 | Helene
  • maandag  20.30 – 21.45 | Helene
  •  
  • dinsdag 19.00 – 20.15 | Linda
  • dinsdag 20.30 – 21.45 | Helene
  •  
  • woensdag  9.00 – 10.15 | Helene
  • woensdag 10.30 – 11.45 | Linda
  • woensdag 20.30-21.45 easy flow hatha | Nadine
  •  
  • donderdag 9.00 – 10.15  | Annemarie